Märkligt, märkligare och märkligast...

Jaha gott folk, då var aprils dragning i 5050 LOTTO klar. Märkligt nog så tog samme snubbe hand om såväl första som tredjepriset. Har ni någonsin sett ett lotteri där en och samma person tar två av de tre främsta vinsterna?
Jag har inte det i varje fall, men på 5050 tycks allt vara möjligt...
Som jag ser det så finns det bara två alternativ, antingen är lottningen minst sagt fixad så att "en i gänget" vinner eller också så har man så få spelare på siten att man inte ens lyckas få ihop tio olika vinnare.

En annan märklig sak är att trollkarlen skapade en tråd där han uppmanar folk att berätta hur mycket pengar som Grebban är skyldig de. Ungefär som om han hade nån slags avsikt att hjälpa de drabbade...
Han har hållit käft i frågan i drygt ett år och aldrig lyft ett endaste finger för att hjälpa någon, ändå så inbillar sig vissa godtrogna dårar att det är just det som är trollkarlens avsikt nu. Fivver skriver...

"Eftersom trådskaparen är Stefan Odelberg vår personliga trollkarl så tycker jag att vi kan visa lite förtroende för honom. Han är ju dessutom en av skaparna av ProSharks och hans enda baktanke är väl för att gagn oss."

Haha yeah right, trollkarlens enda baktanke är givetvis av gagn för Prosharks medlemmar...
Hur jäkla dum och naiv får man egentligen lov att vara...?

Allra märkligast är nog ändå det här med deras "Gathering", det andra i sitt slag dessutom.
Inte så mycket att de arrangerar det eftersom det handlar om att marknadsföra 5050 och inget annat och det gör man genom att skapa en falsk gemenskapskänsla.
Nej, märkligast är att folk kommer. Speciellt de som bor en bit bort från Göteborg.
Varför i hela fridens namn ska man offra både tid och pengar för att dricka några bärs med några man inte känner eller har träffat tidigare?
Svaret är nog kändiskåthet, folk blir helt enkelt lite upphetsade att få träffa och umgås lite med en halvkändis som Geigert trots allt ju är.
Sorgligt men sant...

Kommentarer
Postat av: BerZerK

Att skapa och utvidga sitt kontaktnät och vara social kan väl ändå aldrig fel om arrangören verkar inom ens intresseområde? Att 5050 var där sist gjorde varken från lr till för egen del, jag spelar fortfarande inte där men det är på grunder baserade på min egna uppfattning och inte ngt som vräks ut i ilska på internet.

GL/HF!

2008-05-05 @ 08:29:44
URL: http://berzerk.prosharks.com
Postat av: BenHur

Ännu märkligare vad det gäller denna PS Gathering II är att det inte syns något om 50/50?

Sen blir det än märkligare då du menar att man inte kan träffa någon man lärt känna online?

Falsk gemenskapskänsla? Vad är sann gemenskap?

Och om jag uppfattat saken rätt så är det väldigt få av oss "flitiga PS-are" eller vad vi ska kalla oss? som faktiskt spelar regelbundet på 50/50.

Jag förmodar att du aldrig skulle sätta din fot på din låtsasvän Lapproffes nyinvigda veranda om tillfälle gavs?

Snälla inga elaka kommentarer nu!

Då blir jag ledsen.

Även om Du kanske inte räknas som en vän så är du iaf en trevlig (inte alltid..;) bekant härute i cybervärlden.

Så intressant att jag nästan skulle kunna tänka mig att bjuda på en kall öl om tillfälle gavs...

2008-05-05 @ 11:32:36
Postat av: antikrist

Lokalkändisen skriver ju att man ska ta en liten PS-turre, och vem kommer att stå för den om inte 5050...?
Sann gemenskapskänsla är när man kan vara säker på att det inte ligger ekonomiska intressen bakom.
Om du tror att denna "gathering" bara handlar om att träffas och lära känna varandra så är du mer naiv än jag trodde Benny.

När det gäller LappRoffe så sitter jag redan i skallen på honom, vi är ju samma person ryktas det om...:-)

2008-05-05 @ 12:49:12
URL: http://www.antikrist.blogg.se
Postat av: BenHur

Naiv var väl inte så farligt även om det är få som skulle beskriva mig som sådan.

Brukar förorda kritiskt tänkande och skepsis mot alltför "vänliga" människor man inte lärt känna helt men här lyser iaf inte min varningslampa rött, möjligen kan en svag nyans av orange anas om jag kollar noga..;)

Du och Lapproffe är inte samma person.

2008-05-05 @ 13:33:23
Postat av: Roffe

Benny. Jag kan inte minnas att jag någonsin gett dig anledning till att förlöjliga mig, på något sätt. Om du vill debattera med antikrist, så gör det. Lämna mig utanför, när det gäller eventuella "låtsasvänner".

Själv skulle jag kunna sänka en bira med vem fan som helst. Utan problem.
Vad det sen skulle leda till, vet man ju aldrig...

2008-05-05 @ 14:35:20
Postat av: BenHur

#Roffe

Skulle väl skrivit cybervän, onlinevän, bloggvän eller varför inte forumsvän då.

Menade absolut inget illa med det jag skrev men kan väl i efterhand förstå att du reagerar på ordet låtsas.

Det är trots allt inget ord jag förknippar med Dig, skall Du veta.

Ber så mycket om ursäkt.

Du har väl en bira upp här då om vi skulle råkas.

/Benny

2008-05-05 @ 15:55:38
Postat av: Roffe

No prob, Benny.
Ett tag funderarde jag på att polisanmäla dig för KRÄNKNING, men det gick över...

2008-05-05 @ 16:16:18
Postat av: antikrist

Hm, man kanske skulle ordna en "gathering" för alla som läser antikrists blogg.
Det får bli i form av en maskerad då, fast ni kan nog gissa vem det är som är utklädd till en varg antar jag...

2008-05-05 @ 16:19:36
URL: http://www.antikrist.blogg.se
Postat av: Roffe

Äh va faan, anti...det blir du och jag och Benny då.
För fler läsare har du väl inte?
Möjligen en speciell Götlabörgare då...

2008-05-05 @ 16:42:23
Postat av: antikrist

Du och jag är ju dessutom en och samma person Roffe, så det blir bara "du" och Götlabörgaren antar jag då hehe...

2008-05-05 @ 17:12:44
URL: http://www.antikrist.blogg.se
Postat av: antikrist

Sorry, glömde ju Benny också...:-)

2008-05-05 @ 17:15:47
URL: http://www.antikrist.blogg.se
Postat av: Pappskalle

Jag mådde illa när jag läste Odelbergs tråd om "grebbanpengarna"... vad ska han kunna göra liksom ?
Gotta sig lite...

2008-05-05 @ 18:00:39
Postat av: BenHur

Nu har jag knåpat ihop 4st tallrikar med kavring, varmrökt regnbåge, gräslöks och dillröra med hjortron.

Har dessutom några Staropramen hemma så skynda Er hit nu så blir det en liten "Gathering" här.

Annars får väl familjen avnjuta fisken och jag ölen som det var tänkt men vad gör man inte för sina..ja vafan vi säger väl vänner då..;0

2008-05-05 @ 18:21:13
Postat av: antikrist

Jag vet inte Pappskalle, han har kanske tänkt att trolla fram pengarna...?

Jag skulle gärna komma Benny, men eftersom du trots allt inte känner mig så kanske du får för dig att göra en polisanmälan...?:-)

2008-05-05 @ 18:37:39
URL: http://www.antikrist.blogg.se
Postat av: Tom

PS har tappat allt, Fivver har lämnat in....enda ljuspunkten i mitt liv nu är att Målvakten snart släpper en bok. Mer efterlängtad än uppföljaren till Da Vinci-koden.

2008-05-05 @ 22:14:58
Postat av: antikrist

Misströsta inte Tom, jag skulle inte bli helt förvånad om Fivver gör en comeback på PS inom en inte alltför avlägsen framtid...

2008-05-05 @ 23:14:03
URL: http://www.antikrist.blogg.se
Postat av: Tom

Förmodligen återkommer hon för att kräva en protesttråd mot sitt eget försvinnande.



Stabil som en ryssfond

2008-05-06 @ 08:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0