Omdömet sviktar hos Svenska spel...

Tvärtemot vad många tror så är jag inte speciellt förtjust i Svenska spel, anledningen till att jag ändå spelar poker hos de är förstås att raken är lägre plus att jag trots allt hellre ser att överskottet hamnar hos staten än hos lögnaktiga trollkarlar eller hos företag som sponsrar dessa skojare till pokerproffs.
Kort och gott, trots att jag ogillar Svenska spel så är alternativen ännu sämre...

Förutom allt jäkla hyckleri om att värna om spelarna och allt annat bullshit som Svenska spel kommer med så undrar jag hur de tänker när de rekryterar sina medarbetare?
Det var illa nog när de hade den egotrippade fuskaren Ken Lennaard som sin konsult, men droppen kommer när de nu anlitar den självutnämnde spelprofeten Peter Dahlenmark som programledare för deras "Tips-tv" eller vad fan de nu kallade programmet för på deras hemsida...

Ja just det, samme Dahlenmark som är diktator på sitt forum Allt om spel och som står bakom det hopplösa projektet Sportinginvest där två tredjedelar av värdet försvann över en natt.  Här har ni en länk...

http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fO%3dIndex%26ArticleID%3d2007%5c12%5c03%5c260047

Dahlenmark driver alltså forumet Allt om spel där han lägger sig i mer eller mindre alla inlägg. Jag tror inte att det finns ett enda forum i hela världen där redaktören lägger sig i lika mycket som Dahlenmark gör.
Håller man inte med Dahlenmark i hans värderingar så går snart drevet med Dahlenmark i spetsen, medlemmen ska rätta sig in i ledet eller fördrivas från forumet. När inte det hjälper så bannas medlemmen helt enkelt, men de allra flesta slutar skriva innan dess. Det är också därför som forumet i stort sett har bestått av samma medlemmar i flera års tid.
Det komiska är att innan härvan med Sportinginvest så satt Dahlenmark inloggad nästan dygnet runt och vaktade sitt forum som en hök, men efter avslöjandet så har Dahlenmark mer eller mindre försvunnit förmodligen för att slippa svara på obekväma frågor.
Försvunnit helt har han dock inte eftersom han kom tillbaka för att banna mig återigen plus att han tog bort några inlägg från Sportinginvest-tråden trots att han lovade att den skulle vara oredigerad.

Nu sitter alltså denne Dahlenmark som har blåst folk på pengar och gör tv åt Svenska spel.
Det är pinsamt av Svenska spel, men det är också patetiskt av Dahlenmark eftersom han ju gång på gång har uttalat sig mot monopolet och framhållit värdet av att spela till högsta möjliga odds som möjligt.
Men när Svenska spel pröjsar så glömmer förstås Dahlenmark allt vad principer heter och gör glatt reklam för monopolet och deras usla odds.

Gott folk, det finns ingen bransch där det finns fler giriga skojare än i spelbranschen.
Som tur är finns antikrist som en böld i röven på de...:-)

Kommentarer
Postat av: JohnGalt

Du fyller det sista tomrummet. Det du skriver är inte åsikter, det är en obestridlig skildring av roffare.

2008-03-06 @ 00:50:06
Postat av: JJ

Jaha, då kör vi ännu en blogg om hur korkade alla andra är!

Men vänta nu, den här gången var det en annan forumsansvarig som fick på käften.

Då har vi kring 350 bloggar att vänta om vilka pappskallar alla på Allt om Spel är eller?

Imponerande.

2008-03-06 @ 19:36:10
Postat av: Roffe

LappRoffare. Hö hö.
Hörru John Galt, regga dig på Pokerfiskar så kan vi kasta skit på varandra i gammal god anda.
Jag har saknat dig...

2008-03-06 @ 19:50:25
Postat av: Roffe

Rykten på Gnestas färgbutik vill göra gällande att det är fler profiler på väg till Svenska Spel...
Säker kan man bara vara på att dessa aldrig kommer att bjudas på en öl av målvakten...

2008-03-07 @ 00:13:13
Postat av: antikrist

Nej jag tycker inta att alla andra är korkade JJ, däremot så tycker jag att du är korkad när du frågar mig varför gubbarna på PS ska be mig om ursäkt...

2008-03-07 @ 01:20:36
URL: http://www.antikrist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0