Märkligt land vi lever i...

Igår så skulle min flickvän bjuda mig på en riktig god hemlagad middag, och lite gott vin också var det tänkt.
Så vi åkte till Systembolaget där hon valde något chilenskt vin som hon lovade att det skulle smaka mumma.
Nåväl, när hon skulle betala för vinet så krävde kassörskan att min flickvän skulle visa legitimation.
Men eftersom min flickvän är 31 år gammal så hade hon förstås inget leg på sig.
Då klev jag givetvis in och erbjöd mig att själv köpa vinet men se det gick inte alls det, eftersom jag då enligt kassörskan skulle kunna ägna mig åt langning till mindreårig. Sanslöst...
Så jag fick inte heller köpa vinet, och eftersom det bara finns ett Systembolag i staden som min flickvän bor i så fick det bli en middag utan vin.
Visst är Sverige underbart...

Kommentarer
Postat av: Roffe

Ha ha. Fantastiskt land vi lever i. Man upphör aldrig att förvånas. Det är bara 5 år sedan jag själv fick visa leg på bolaget...då var jag 43...
En tjejpolare fick visa leg när hon skulle köpa cig häromdagen...hon är 39...

Värst är ändå ICA-handlaren i Gällivare som vägrade sälja lättöl till 79-åringen som skulle handla till
pensionärsmötet. Inget leg, ingen lättöl...

Att sedan Sverige försöker leka världssamvete i andra frågor är ju bara patetiskt.
Det här landet har blivit ett jävla skämt.
Men det är bara den övriga världen som skrattar...

2008-03-01 @ 15:17:49
Postat av: Freddy

Har hänt mig också. Jävla förmyndarkärringar.

Så du kilar stadigt med Linda Rosing?

2008-03-01 @ 15:38:42
Postat av: antikrist

Haha ja du Roffe, den där historien med 79-åringen som inte fick handla öl på ICA är nog rekord i dumhet.
Sen kan jag upplysa att Rosing inte är min flickvän, men hon har min fullaste respekt sen hon dumpade målvakten...:-)

2008-03-01 @ 18:19:20
Postat av: Roffe

Du får se till att flickvännen har legget i beredskap ifall ni tänkt er en liten herdestund efter middagen...
Annars kan du torska för pedofili.

2008-03-01 @ 19:39:27
Postat av: Anonym

Var på bolaget för något år sedan när kassörska ville se leg. Jag (38) - Hörru kvinna flirtar du eller va fan e re frågan om? Kassörskan (50+) - Ok da, så där skulle ingen minderårig uttrycka sig, vi skiter väl i det.

I england kan man beställa med en vinare till pizzan.. kan sakna det..

btw. rosing..fullaste respekt.. kom igen nu!

2008-03-01 @ 22:34:27
Postat av: antikrist

Haha vem orkar vänta tills EFTER middagen Roffe?:-)

2008-03-02 @ 03:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0