5050poker? Nej tack...

Även om jag inte visste det jag vet om ägarna bakom 5050poker så skulle jag aldrig få för mig att spela där och uppriktigt sagt så förstår jag inte hur någon som har någonting innanför pannbenet ens kan överväga att spela på 5050? Av alla alternativ ute på marknaden så är 5050poker det absolut sämsta...

För det första så betalar du fem procent i rake, dubbelt så mycket som hos Svenska spel. För varje hundring som du vinner så tar 5050poker 2.50kr mer från dig. Det låter kanske inte så mycket men i det långa loppet så blir det ju en jäkla massa pengar. Vinner du t. ex hundra tusen brutto per månad så handlar det alltså om 2500kr som du förlorar, och utslaget på ett helt år så handlar det om 30000kr.

Men inte nog med det, du blir blåst även på andra sätt. Eftersom man spelar för Euro på 5050 så måste du alltså växla från kronor till Euro för att kunna spela, och sen när du vill ta ut pengar så måste du växla tillbaka till kronor.
Tro dock inte att du får samma kurs som när du växlar in, när du ska växla ut så har några procent försvunnit till något företag som heter Webdollar.
5050 eller Webbdollar spelar ingen roll egentligen, det enda som spelar roll är att du blir blåst...

Men jag får aktier hos de ju mer jag spelar säger du kanske? Tänk efter, hur mycket är dessa aktier värda? Just det, noll kronor...
Hur mycket kan de tänkas bli värda? Tänk efter igen, hur mycket kan ett företag utan en egen klient och med kunder mestadels från ett hopplöst community vara värd?
Några ruttna päron möjligtvis...

Kommentarer
Postat av: Action.

Fel fel fel(men rätt),en 5euros turnering,kostar 5+1 euro,altså 20 procent i rakes:(((...för luft...lol...:)

Detta är i.a.f. vad jag har sett när det gäller luftsajtens egna lilla turneringar.

2008-02-14 @ 16:38:51
Postat av: Berserker

Ja spelar man på 5050 är man antagligen inte speciellt smart eller så har man väl drabbats av någon form av masspsykos av att hänga för mycket på ProSharks. Min gissning är att under 5% av spelarana går plus i längden på 5050 medans på Svenska Spel kan det nog vara 10-15% som faktiskt plussar.

2008-02-20 @ 02:07:06
Postat av: JK

Svenska spel? Vad kan dom erbjuda? Få spelare, tråkiga turneringar?

Om man är tillräckligt bra så kan man ju bli guldmedlem på 5050poker iaf och få 30% tillbaka varje månad i rakeback, detta argument räcker för mig att spela där. Vad får du tillbaka av sv.spel? Vara med på en utlottning av en t-shirt med sv.spels logga på!! Seriöst , folk som spelar på sidor utan rake är amatörer.

Over and out!!

P.s Återkommer när jag plockat hem vinsten på aktierna, då ska jag bju dig på en 100:- freezeout på sv.spel!!

2008-04-16 @ 11:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0