Trovärdigheten är lika med noll...

När jag loggade in på Svenska spels poker idag för att lira lite så fick jag mig ett gott skratt. Det jag skrattade gott åt var valet av månadens gäst, herr Geigert himself...
Hur många gånger har inte denne Geigert predikat hur mycket han är emot monopolet? Men nu när monopolet ropar så ställer han förstås upp.
Alla priniper är borta och han gör allt för att synas lite och tjäna sig en liten hacka, för jag utgår ifrån att monopolet betalar honom en slant för att agera lekledare.
Patetiskt är bara förnamnet och hans trovärdighet, om han nu ens hade någon sen tidigare, är lika med noll...

Geigert är dock inte ensam. Hans kollega inom betting, Peter Dahlenmark som driver Allt om spel, är ett lika stort skämt han också.
I åratal har han predikat hur fel det är med monopol och vikten av att hitta högsta möjliga odds på marknaden.
Men när så Svenska spel ropar och vill ha en programledare för sina webbsändningar så vem är där och gör reklam för monopolets usla odds om inte Dahlenmark himself...
Sen kan man förstås fråga sig hur Svenska spel överhuvudtaget kan anlita en skojare som Dahlenmark, vi minns ju alla hur två tredjedelar av värdet försvann över en natt på hans hopplösa projekt Sportinginvest.
Först Ken Lennaard, sen Dahlenmark. Jag vet inte jag, men att vara en skojare och fifflare verkar ju nästan som ett anställningskrav på Svenska spel...

Till sist måste jag berömma min gamle antagonist bomanski som valde att lämna Prosharks. Tidigare var han en i mängden av alla pappskallar men på slutet så vaknade han upp och fick en nykter syn på pokervärlden och har man det så blir det omöjligt i längden att stanna kvar på ett pappskalleforum som PS är.
Föga överraskande är dock Fivver kvar, åtminstone till nästa gång hon blir emotsagd för då kommer det väl nya gråtattacker och hotelser om att lämna forumet. För sisådär hundrade gången...

Är det förresten inte märkligt att man måste be om lov att få lämna ett pokerforum? Borde det inte finnas en funktion som gör att man kan avsluta sitt medlemskap?
Självklart borde det finnas det, men girigburkarna vill inte ha det eftersom ju fler medlemmar desto större reklamintäkter. Sen att 95% av alla medlemmar är helt inaktiva och har bara loggat in en enda gång är skitsamma vilket, allt handlar ju ändå om pengar för herrar trollkarl, lokalkändis och självutnämnd pokerproffs...


Kommentarer
Postat av: Roffe

Läs min blogg- "Last pokerblogg standing" så ser du vem som var först med profetian angående JG och SvS.
Nu ska vi bara se vad som händer vid Svepofs årsmöte 14 april...
Jag kanske klonkar en dubbel.

Tack för fotot förresten.
Det förgyllde min annars ganska sura dag.
Men hur kommer den relationen att funka efter SvS-svängen? Målvakten säger sig ju vägra att ha med folk att göra som lirar på SvS.

Parodin fortsätter...

2008-04-02 @ 20:13:36
URL: http://lapproffe.blogg.se
Postat av: Tom

Chefen säljer ut sina prylar nu med på sajten nu med. Utropspris 3000:-. Varit smidigare att sälja några aktier i världen bästa sajt istället. Ett par hundra aktier borde räcka. Sajten är ju enligt egen utsago värd 21-40 miljoner....

2008-04-02 @ 20:52:39
Postat av: antikrist

Jag har förstås läst den tidigare Roffe. Jag är helt säker på att om målvakten hade blivit tillfrågad att vara Svenska spels pokerfrontfigur så hade han tackat ja fortare än kvickt. Sen så hade det förstås hetat att han gjorde det av omsorg om spelarna...

Tack för du upplyste mig Tom, för jag såg faktiskt inte det förrän du skrev om det. Snart ska han väl sälja sina skitiga kalsonger också, och givetvis så kommer rövslickarna att bjuda över varandra...

2008-04-02 @ 21:06:22
URL: http://www.antikrist.blogg.se
Postat av: Roffe

Skitiga kalsonger?
Inte då. Inte med den tvättinrättningen.
Blöta möjligtvis...

2008-04-02 @ 23:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0