Spelskribenter...

Okay jag ska villigt erkänna att jag inte har någon som helst koll på vad t. ex mat eller modeskribenter skriver om och hur pass bra koll de har på det som de skriver om, men jag har uppriktigt sagt väldigt svårt tro att det skulle finnas några som är sämre än spelskribenterna.

Om vi börjar med poker så räcker det ju bara att se vem som blev utsedd till årets pokerskribent.
Inget ont om Johan "Indiscreet" Kretz, men årets pokerskribent? Give me a breake...
Vad i herrans namn har han gjort egentligen för att förtjäna denna titel annat än att vid några enstaka tillfällen våga yttra ett och annat kritiskt ord samtidigt som han är noga med att hålla sig väl med diverse "profiler" inom branschen.
Hans blogg är ungefär lika upphetsande som att se målarfärg torka och att han inte har sagt någonting om all den censur som förekommer på diverse pokerforum säger det mesta tycker jag.
Årets pokerskribent my ass...

Minst lika illa är det inom bettingen. Totalt okunniga journalister intervjuar diverse självutnämnda spelexperter som givetvis ska hjälpa den stora massan att vinna storkovan.
Senaste exemplet kommer från Aftonbladet där en sk journalist intervjuar Anders "Ankan" Parmström inför stundande NHL-slutspel.
Som så många gånger tidigare så svamlar Ankan i nattmössan när han säger att Detroit har MÅNGA bra ryssar när de i själva verket bara har en enda ryss (Pavel Datsyuk)  och som så många gånger tidigare så är journalisten i fråga alldelles för okunnig för att kunna ifrågasätta det som Ankan säger.
Hur fan ska Ankan kunna ge allmänheten vinnande tips när han inte ens har koll på vilka som spelar i de olika lagen?

Speljournalistiken  i Sverige är ett enda stort jäkla skämt och det är också därför som figurer som Geigert och Dahlenmark (Allt om spel) får härja fritt i diverse sammanhang utan att bli ifrågasatta så som de borde...

Kommentarer
Postat av: masterp

Kan det bero på att spelskribenter är journalistikens avskrap? hehe

2008-05-21 @ 18:17:10
Postat av: Indiscreet

Hej AK!

Jag har inga problem med att du inte tycker att jag förtjänade utmärkelsen (det tycker nog inte jag heller, jag är ju bara en hobbybloggare).



Och jag tror säkert att du har rätt i din kritik av Prosharks.

Men du, känner du att du kommer framåt i ditt liv?

Har allting rätt proportioner?



Ibland får jag intrycket att du lever lika mycket genom Prosharks och Geigert som den den där dåren med e-postadressen [email protected].



Med vänliga hälsningar

Johan Kretz

2008-08-11 @ 19:49:20
URL: http://indipoker.se
Postat av: antikrist

Tjena Indi! Jag tror nog faktiskt att du ägnar betydligt mer tid åt din blogg än vad jag ägnar åt Prosharks.

Allt som krävs är förresten en ursäkt från deras sida, någon sån har inte kommit...

2008-08-12 @ 22:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0