Skojar han eller...?

KajKahlua ställde en fråga på Prosharks...

"Tycker ni att det är ok om fallet vore att en forumsägare här på prosharks jagar gamla medlemmar och försöker få deras bloggar avstängda. Alltså bloggar utanför prosharks som inte bryter mot några som helst lagar och regler. Rent hypotetiskt alltså."

och Geigert gav följande svar...

"Nej och så är inte fallet. (talar för mig själv)"


Herregud alltså, skojar han eller...?

Ända sen jag blev bannad på PS  har Geigert och hans kumpaner försökt stoppa mig var jag än dök upp någonstans.
Först började jag blogga på Expressen, och det dröjde inte ens ett dygn innan jag fick detta mail...



Jag vill fästa din uppmärksamhet på att flera anmälningar har kommit in mot dina bloggar där du kritiserar Prosharks.

Det står dig fritt att kritisera Prosharks. Men du bör tänka på att vissa formuleringar, till exempel personangreppen och påståendet "något av ett pyramidspel", skulle kunna uppfattas som förtal eller förolämpningar.

I våra regler heter det bland annat:
Bloggarna som skrivs ska följa svensk lag. Det innebär att bloggarna inte får innehålla förolämpningar eller förtal.
? Den som skriver en blogg som strider mot lag kan personligen bli ansvarig för detta. Du som skriver gör det under eget juridiskt ansvar och det som publiceras på bloggen skyddas inte av det ansvariga utgivarskapet.

Mvh, webmoderatorn





Vilka tror ni stod bakom dessa anmälningar om inte Geigert och hans anhang?
Eftersom det då samtidigt rådde en häftig debatt om min avstängning där många tyckte att det var helt fel att stänga av mig så gick trollkarlen ut och hävdade att jag hade skickat kränkande mail till ägarna både före och efter min avstängning.
Självklart var det en ren lögn och jag var tvungen att försvara mig med en ny blogg som hette "Ljug inte Odelberg" och det dröjde bara knappt en timme innan de plockade bort texten och förhindrade mig från att kunna logga in mer på min bloggsida på Expressen.
Det blev väl en ny mail och telefonkampanj från Geigert&co där de säkert i vanlig ordning hotade med förtalsanmälan och fegisarna på Expressen sket i brallan och stoppade mig.
Inte nog med det, de vågade först inte ens erkänna det utan skyllde på någon teknisk fel att jag inte längre kunde logga in. 
När de sen väl erkände så bad jag de att ta bort mig därifrån men det vägrade de göra, så jag finns fortfarande kvar där även om jag inte längre kan logga in. Patetiskt...

http://www.expressen.se/nyheter/medlem/profile/profile.jsp?user.name=antikrist

Nåväl, jag tog då min tillflykt till Aftonbladet istället och hoppades att de skulle vara bättre.
Men jag fick inte hålla på speciellt länge förrän nästa mail damp ner i min mailbox...




Hej.

Angående din blogg på Aftonbladet Blogg,
http://blogg.aftonbladet.se/14965.


Skall ni fortsätta skriva om Geigert och Prosharks på det
sätt ni gör måste ni hålla texterna på en sådan nivå att
varken personer eller organisationer/företag går att
identifiera.

Följer ni inte våra regler och direktiv/varningar måste vi
till slut stänga av er från bloggen, något som vi verkligen
inte önskar.

Upplever man oförätt och orättvisor är det självklart
tillåtet att skriva om detta, men undvik som sagt att hänga
ut specifika individer och i detta fallet företag.

mvh/moderator Aftonbladet Blogg





Jodå, Geigert och grabbarna hade varit och hotat med nya förtalsanmälningar...

Lite senare fick jag ett tips från min vapenbroder LappRoffe om ett för mig nytt pokerforum, nämligen Cardwolves.
Jag började blogga där och till en början så gick det bra, till och med så bra att han bakom forumet ville göra en intervju med mig och Roffe om vår konflikt med PS.
Men plötsligt och utan någon förklaring så  ändrade han sig tvärt och krävde att jag inte längre fick skriva något om Prosharks.
Det är nog ingen avancerad gissning om att Geigert&co än en gång varit framme och hotat med den där förtalsanmälan som de älskar att göra...
Jag bad då att min profil skulle bli borttagen helt och hållet men i likhet med Expressen så vägrade snorisen bakom Cardwolves att ta bort mig, så där ligger jag också kvar fast jag inte längre kan logga in...

Vid detta laget hade jag börjat misströsta och funderade på att sluta skriva helt och hållet, men då fick jag ett mail från någon som hette Ludvvig där han meddelade mig att han skulle starta ett nytt pokerforum och att det skulle vara en ära för honom om jag började blogga där. Jag skulle dessutom få helt fria tyglar så naturligtvis tackade jag ja...
Men eftersom det skulle dröja en tid innan forumet skulle öppnas så började jag blogga här på blogg.se och jodå, snart damp det ner ännu ett mail till min mailbox...




Hej!

Vi har fått en anmälan mot din blogg. Den är tills
vidare lösenordsskyddad. Du kan själv öppna den efter
åtgärd. Du är själv juridiskt ansvarig
för det som skrivs. Vi lägger oss inte ev personliga
konflikter, det är rättsväsendets sak.

mvh
/roland
Portalansvarig




I det läget så skickade jag ett mail till Geigert där han i vanlig ordning förnekade att de hade gjort något för att stoppa mig, han anade inte att jag hade fått en kopia på deras anmälan mot mig...




Från: prosharks.com]
> Skickat: den 4 mars 2008 22:24
> Till: [email protected]
> Ämne: era bloggar
>
> Hej
>
> Jag skulle vilja ha följande information från er.
>
> 1. Vem/vilka ligger bakom blogg.se?
> 2. Under vilka restriktioner ligger ni när det gäller förtal och
> riktade personangrepp?
>
> Jag vill att någon ansvarig från er läser följande bloggar och tar
> ställning:
>
> antikrist.blogg.se
>
>
> Vänligen




Samma anmälan hade riktats mot Roffes blogg också är bäst att tillägga.
Men som tur är så segrade förnuftet till slut och vi fick fortsätta blogga här.
Som ni själva dock har kunnat se så har Geigert och hans anhang gjort allt vad de har kunnat för att stoppa mig var jag än har skrivit.

Anmäla mig för förtal? Haha what a fucking joke...
Förtal är när man baktalar någon och sprider lögner, alltså exakt vad Geigert och Odelberg själva har gjort.
Jag avslöjar bara vad för slags personer de är.

Kommentarer
Postat av: antikrist

Visst finns det andra och värre krafter på PS än bara Geigert, men Geigert är långt ifrån så oskyldig som han försöker inbilla oss.
Han har ljugit han också, inte minst när han påstod att LappRoffe hade lämnat forumet frivilligt...

2008-04-22 @ 13:48:28
URL: http://www.antikrist.blogg.se
Postat av: Anonym

stackars AK. fortfarande skriker du som ett litet barn efter 1 år... patetiskt!!!

2008-04-22 @ 14:13:25
Postat av: antikrist

Inte mer patetiskt än att du befinner dig i Thailand och inte tycks ha något bättre för dig än att skriva skit här...

2008-04-22 @ 14:27:08
URL: http://www.antikrist.blogg.se
Postat av: Anonym

vad är 5 minuters kommentering jamfört med ett år av gnäll, gnäll o åter gnäll...

2008-04-22 @ 14:47:28
Postat av: antikrist

Jag vill upplysa folk om vad ägarna bakom PS går för, föga överraskande finns det personer som dig som uppenbart är för korkade att förstå det.
Om nu mitt "gnäll" stör dig så mycket så förstår jag inte varför du fortsätter att läsa det, speciellt som du skriver från Thailand.
Har du inget roligare för dig därborta än att slösa tid på att läsa och kommentera mina i ditt tycke patetiska bloggar så kan du ju för fan inte ha mycket till liv...

2008-04-22 @ 15:16:14
URL: http://www.antikrist.blogg.se
Postat av: Anonym

böl, spela kula var jag är. kan lika gärna sitta i kina med thai-proxi för att gambling är olagligt där... om jag sitter i sverige (vilket inte kan uteslutas) blir inlägget mer värt då eller... tomte!

2008-04-22 @ 15:30:51
Postat av: antikrist

En sak är i varje fall klar, hade jag tyckt att någon skriver bara dynga och ogrundat gnäll så hade jag inte bemödat mig att läsa det och än mindre kommenterat det gång på gång som du gör herr anonym...

2008-04-22 @ 16:11:18
URL: http://www.antikrist.blogg.se
Postat av: Anonym

weeeeeeeeeee, vi gör en biggie över att jag är annonym... för det var ju betydelslöst när du var på PS enligt dig... ooops glömde vist att det inte är lika för alla... vad som gäller för andra ska inte gälla för dig. eller hur var det nu miss piggy?

2008-04-22 @ 16:22:09
Postat av: antikrist

Du är uppenbart mer korkad än jag trodde...
För mig får du gärna vara anonym, men jag måste ju kalla dig för något när jag svarar dig eftersom det ju inte står något namn bakom dina kommentarer.

2008-04-22 @ 16:29:20
URL: http://www.antikrist.blogg.se
Postat av: tummenupp

Hejsan AK !
Visste inte om denna blogg, hitta hit via senaste debaclet med kahlua...
Höll minsann inte inte med dig alltid på din tid på prosharks, men har saknat dig lite ändå...
Ska läsa igenom din o lappens bloggar här iallafall,
ska bli kul!

2008-04-22 @ 19:58:58
Postat av: antikrist

Känn dig välkommen tummenupp...:-)

Jag har aldrig krävt att man måste hålla med mig, däremot har jag krävt att kunna säga vad jag tycker.
Något du inte får göra på PS som du nog har märkt vid detta laget.

2008-04-22 @ 20:04:26
URL: http://www.antikrist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0