antikrist-svensk mästare i poker...

Jag läser på aftonbladet.se att Dilba ska ställa upp i poker-SM och att hon älskar den typen av tävlingar.
Well, tacka fan för det att hon älskar den typen av tävlingar där hon får såväl resa som buy-in betald och inte behöver riskera förlora en enda krona av sina egna pengar.
Frågan är förstås om hon hade älskat den typen av "tävlingar" om hon hade fått pröjsa allt ur egen ficka? I don´t think so.
Förresten är det lite märkligt att Aftonbladet i samband med artikeln tipsar om hur man ska göra för att få chansen att spela i samma team som Dilba.
Det är nog ingen avancerad gissning att hela artikeln är specialbeställd av Pokerstars...

Överhuvudtaget är detta sk poker-SM ett enda stort dåligt skämt.

För det första, vad är det för SM när det inte ens hålls i Sverige?

För det andra, poker-SM enligt vem? Enligt något självutnämnt pokerförbund vars enda intresse är att tjäna stålar?
De representerar inte på något sätt pokerspelarnas intressen utan bara sina egna.

För det tredje? Vad fan är det för SM överhuvudtaget när vem som helst med tillräcklig tjock plånbok kan ställa upp utan några kvalifikationer what so ever?

För det fjärde? Vad fan är det för SM när Svenska spel om ett tag kommer att köra sin egen turnering och också kalla den för SM?
Hur många "svenska mästare" i samma gren kommer vi egentligen att få?

Nä gott folk, nu ska jag spela ett parti poker med min flickvän. Jag kallar det förstås för SM i poker och eftersom hon inte ens vet hur man spelar så lär jag nog vinna.
Hm, när jag tänker efter så vinner jag automatiskt eftersom hon inte är svensk medborgare och således inte får delta i SM.
Så ny svensk mästare i poker är antikrist, i varje fall är jag det lika mycket som den som vinner i Tallin och senare i Stockholm eller precis var fan som helst någonstans...

Kommentarer
Postat av: antikrist

Det var små marginaler men skickligheten avgjorde till slut...:-)

2008-04-13 @ 15:47:32
Postat av: Roffe

Som alltid i "långa loppet"...

2008-04-13 @ 16:21:58
URL: http://lapproffe.blogg.se
Postat av: antikrist

Sällan har den där gamla sketna låten "We are the champions" passat bättre än i pokerns värld.
Med betoning på WE alltså...

2008-04-13 @ 17:49:00
Postat av: KaiKaluha

Undrar jag om det finns nån världsmästare i poker?
Nej, just det. Vem som helst kan ju köpa in sig. Glömde det.
Finns det nån boxningsvärldsmästare? Nej, visst ja. Det finns ju flera så dom kan ju inte räknas. Tänkte inte på det...
Pokerförbund i Sverige. Nä, det finns inte för dom drar ju in pengar på medlemsavgifterna. Oj, f´låt, glömde ju. Medlemsavgifterna ska ju bort. Då FINNS det väl ett förbund ändå?

2008-04-22 @ 11:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0